Sıkıcı günlerde ve uzun akşamlarda açlığınızı kontrol altında tutmakta zorlanıyor olabilirsiniz. Bu güçlü duyguyu dizginlemek için yapmanız gereken, yemeği ihmal ettiğiniz etkili gıdaları beslenme programınıza eklemek. Bakın bunlar neler…

 

YULAF

Güne bir kase yulaf ile başlamak size kendinizi tok ve iyi hissettirecek. Bu , gün içinde kaybetmeye müsait olduğumuz enerjiyi bize kazandırırken, suda çözülebilen lifleri vücudunuzda daha uzun süre tutar. Metabolizmanızı hızlandırmak ve öğününüzü lezzetlendirmek için içine biraz böğürtlen, elma ve tarçın ekleyebilirsiniz. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki tarçın kolesterol seviyesini düşürürken, yemekten sonra aniden yükselen insülin seviyesini dengede tutuyor.

 

FASULYE, NOHUT, MERCİMEK

Baklagiller düşük yağ oranı ve zengin lif içeriğiyle etkili tokluk hissi yaratıyor. Bu besinleri, çorbalarınıza, salatalarınıza ya da makarnalarınıza da ekleyebilirsiniz. Böylece gün içinde kan şekerinizin aniden düşmesinin ve aşırı açlık hissinin önüne geçebilirsiniz. Baklagiller size düşük lifli gıdalara göre iki kat daha fazla tokluk hissi sağlıyor; unutmayın!

 

BALIK

Yağ yakmak istiyorsanız balık mutlaka beslenme programınızda olmalı. Omega-3 deposu olan balık, metabolizmanızı hızlandırmakla kalmıyor, modunuzun yükselmesine de yardımcı oluyor. Araştırmalara göre, haftada 3 kere 45 dakika kardiyo yapmak ve günde 6 gram balık yağı tüketmek daha hızlı ve kolay kilo vermeyi sağlıyor. Balık yağı egzersiz sırasında kaslarınıza kan depolanmasını sağlıyor ve kendinizi çok daha enerjik hissediyorsunuz.

 

KURUYEMİŞLER

Evet, fındık yağ oranı yüksek bir besin ancak kalp ve cilt sağlığımız için bir o kadar faydalı. Purdue Üniversitesi’nin yaptığı araştırmada normal kilodaki 15 kişiye ara öğün olarak yer fıstığı veriliyor. Ana öğünde daha az acıkmış oldukları ve daha az yedikleri gözlemleniyor. Taze Antep fıstığı, ceviz ve badem ise sindirimi destekleyen yüksek miktarda vitamin, protein ve lif içeriyor. Bunların yanı sıra salatalarınıza ve yoğurda ay çekirdeği ya da kabak çekirdeği de ekleyebilirsiniz.

 

AVOKADO

Avokado yemeye çok alışık olmadığımız egzotik meyvelerden bir tanesi ancak faydaları saymakla bitmiyor. Vücuttaki toksik maddelerin etkisiz hale getirilmesinde önemli bir rol oynayan avokado, bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor, kolesterolün yükselmesini önlüyor ve yaşlanma etkilerini azaltıyor. Avokadoyu uzunlamasına ortadan kesip ortadaki iri çekirdeğini çıkararak tüketebilirsiniz. Bu meyvelerin salatalara çok yakıştığını da söylemeliyiz.

 

LAHANA

Lahananın gerçek bir vitamin ve antioksidan deposu olduğunu söylemeliyiz. Yüksek lif ve su içerdiği için lahana, hem karnınızı doyuruyor hem de kilo almanıza engel oluyor. Lahanayı brokoli ile birlikte tükettiğinizde oldukça faydalı içerikler açığa çıkıyor ve bu da sizi kanser riskine karşı koruyor. Lahanayı salatalarınızda, çorbalarınızda tercih edebilir ya da türlü yemeğinizin içine ilave edebilirsiniz.

 

YUMURTA

Amerika’da yapılan araştırmalara göre kilo kontrolü sağlamak istiyorsanız sabahları mutlaka yumurta içeren bir kahvaltı yapmanız gerekiyor. Araştırmada iki çırpılmış yumurta ve iki dilim tam tahıllı ekmek yiyen 30 kadının, 36 saatlik süre içerisinde aynı kiloda simit yiyen kadınlardan daha az kilo aldığı gözlemlenmiş. Yumurtada yer alan yüksek protein, kan şekerinizi yükselterek ani açlık krizlerinizi önlüyor.

 

YOĞURT

Yemek saati öncesinde yenen bir kase meyveli yoğurt, bir bardak meyve suyundan daha fazla tok tutuyor. Süt ürünlerinde bulunan protein ve kalsiyum, kendinizi tokluk anlamında daha tatmin olmuş hissetmenizi sağlıyor. Yoğurtla birlikte tüketilen mısır gevreği de yine sizin için iyi bir ara öğün olacaktır. İçerdiği probiotikler sayesinde sindirim açısından faydalı olan yoğurdunuzun içine taze meyvelerden dilimleyin.

 

MANTAR

Ara öğününüz için uyumlu bir ikili oluşturacak humus ve mantar, yüksek oranda B vitamini içeriyor. Mantarın güçlü aromasının tüm et ve tavuk yemeklerine son derece yakıştığını da biliyoruz. Doyuruculuk bakımından yüksek bir tatmin sağlayan mantar, yine aşırı açlık hissinizin önüne başarıyla geçebiliyor.

 

PORTAKAL VE GREYFURT

Bu meyvelerin C vitamini bakımından oldukça zengin olduklarını biliyoruz. Greyfurt kilo kontrolünde de oldukça etkin bir rol oynuyor. Yapılan araştırmalara göre her ana öğünden önce yenen yarım greyfurt, kilo vermenize yardımcı oluyor. Araştırmanın sonucuna göre, bu meyveler insülin seviyesini yükselterek açlığınızı bastırmanızı ve daha az yemenizi sağlıyor.

 

Kaynak:caferuj

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here