Akşam için neler pişireceğinizi düşünüyorsunuz, değil mi? Ya ondan sonrasını?

Yemek dünyanın en güzel şeylerinden biri! Fakat ‘yemek için’ yaşadığınız zaman sağlık sorunları da yakanızı bırakmayacak demektir. Bu yüzden enfes bir sofradan kalktıktan hemen sonra yapmanız gereken 10 şey var.images

Midedeki tokluk hissi 20 dakika gerçekleşir. Fakat önemli olan o hissi duymamaktır. Tokluk hissi midenin bize ‘yeme artık’ sinyalidir.

Yemekten yarı aç kalkmazsanız, kalp ve sindirim sisteminiz zorlanır. Vücudunuzdaki tat alma dokusu mideniz değil, dilinizdir. Gıda maddeleri çok çiğnenerek yenirse hem ağız sindirimi gerçekleştirilmiş olur, hem de gıda maddelerinin tadı alındığından yemekten haz alınır.

Yine de çok fazla yemek yerseniz, hemen yatmayın ve egzersiz yapın. Çünkü yemek sonrası vücuttaki beş litre kanın 2.7 litresi sindirim organlarına gider.

Geri kalan kan ise bütün vücuda yetmeye çalışır; bu nedenle kalp daha hızlı çalışır. Eğer tok karnına egzersiz yapmaya çalışırsanız, sindirim organlarına gidenin dışındaki 2.3 litrelik kan kaslara yetmeyecek, bunun sonucunda da kalp ve dolaşım sistemi zorlanacaktır.
:

*Yemek yedikten bir saat sonra sigara içilmeli. Yemek yedikten bir saat sonra meyve yenmeli.
*Yemek yenildikten iki saat sonra yürüyüşe çıkın.
*Yemek yedikten bir saat sonra duş alınabilir.
*Yemek yedikten bir saat sonra meyve çayı içilebilir.
*Yemekten sonra bir saat oturun.

Kaynak:elmaelma

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here