Yaz aylarında sıcakların da etkisiyle vücudun güçsüz düştüğünü söyleyen uzmanlar, beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyorlar. Prof Dr. Ziya Mocan, “Yaz aylarında haftada iki-üç kez balık eti tüketin. Bol bol soda ve ayran için” diyor.

Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan yaz aylarında sağlıklı beslenme için dikkat edilmesi gerekenleri anlattı:

BEYAZ ET
Yaz aylarında beyaz etler içerisinden balık eti daha çok tercih edilmelidir. Bağışıklık sistemi için çok önemli olan Omega-3 yağ asitlerinin en zengin olduğu besinlerden biri olan balık; yaz ayları boyunca haftada iki-üç kez tüketilmelidir. Balık, çok fazla pişirilmeden tüketildiğinde yaz aylarına uygun bir yiyecektir.
Tavuk eti dondurucudaysa, çıkarıldığında tekrar dondurucuya konulmamalıdır.
Tavuk etleri son kullanma tarihine dikkat edilerek ve bekletilmeden hemen tüketilmelidir.

KIRMIZI ET
Kırmızı etin yağsız çeşitlerini tüketmek gereklidir.
Mangalda kırmızı et pişirilirken dumanla temas etmemesi sağlanmalıdır.
Kırmızı et pişirilirken, yağı kömürü söndürür; böylece duman oluşur. Bu dumanla temas ise kanser riskini artırabilir.
Etlerin çok pişmemesine özen gösterilmelidir.

SEBZE
Sebzelerin her çeşidi çekinmeden tüketilebilir. Ancak sebze yemeklerinde dikkat edilmesi gereken püf noktaları vardır. Mümkünse buharda ve kapalı bir ortamda pişirilmesi gereklidir.
Kızartma yapmak yerine fırında pişirmeyi seçin. Ayrıca yemekleri fazla karıştırmamak gerekiyor çünkü yazın metabolizma ve sindirim sistemi yavaşlar. Kış aylarında yenilen yemekler 1.5-2 saatte sindirilirken, yazın 3 saatten önce sindirilemez. Bu nedenle daha az ve basit yemekler yenmesi gerekir.

MEYVE
Meyvelerin tazeliğine dikkat edilmesi ve mevsiminde tüketilmesi önemlidir. Yazın pazarda veya markette en bol hangi meyve bulunuyorsa, o meyve yenilmelidir. Pahalı olan meyveleri satın almak ise yanlış bir tercihtir.
Mümkün mertebe; yaş meyve tercih edilmelidir çünkü kuru meyve vitamin açısından yetersiz kalır. C ve diğer vitaminler, kuru meyvede yaş meyveye göre yüzde 50 oranında azdır.
Renkli olan meyvelerin tercih edilmesi daha sağlıklıdır. Kiraz ve vişne şekerli olmasına rağmen kilo aldırmayan meyveler grubunda yer alır. Obezite hastalarına bile tavsiye ettiğimiz bu meyveler vitamin ve kilo açısından uygundur.

KURUYEMİŞLER
Kuruyemişler; üç öğün arasında, ara öğün olarak günde iki defa ve avuç içi kadar tüketilmelidir. Bademin yararları saymakla bitmez.
Kuru meyvelerden ise kuru kayısının bağırsaklara olan katkısı göz önüne alınmalı ve kabızlık sorunu yaşayan bireyler; bolca tüketmelidir. Hurma, dut ve Antep fıstığı da günde bir avuç yenilmelidir.

İÇECEKLER
Soda ve ayran; yazın en ideal içecekleridir. Ayrıca ayranın içine soda konulması protein, beslenme ve elektrolit dengesi açısından faydalıdır. Bu karışımda soda susuzluğun giderilmesine, ayransa damak zevkine hitap etmektedir.

ÖNERİLER!
Yazın geç saatlerde yemek yenmesi sağlık açısından faydalıdır. Ancak çok yememek ve yedikten sonra iki saat uyumamak gerekir.
Uyumak yerine bir saat dinlenmeye çalışın.
Yazın spor yapın! Ancak tok karna spor yapmaktan kaçının!

Kaynak:sabahhaber

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here