Günümüzün popüler meyve olan yaban mersininin, meyvesi, suyu, mermalatı ve kurusu yaygın olarak kullanılmaktadır.

1.Kan şekerini düzenler!
Tip2 diyabet, insulin direnci veya metabolik sendromda düzensiz kan şekeri salgılanır. Elbette bu soruna özgü diyet programı uygulanmalıdır ama araştırmalara göre düzenli tüketenlerde tüketmeyenlere göre daha regüle kan şekeri salgılanmaktadır.

2.İdrar yollarını temizler!
Çoğu idrar yolu enfeksiyonuna E. Coli olarak bilinen bir bakteri neden olur, idrar yoluna yapıştığından idrarla da atılamamaktadır. Yaban mersini ise doğal antibiyotik özelliği ile idrar yolunu bu bakteriden temizleyebilmektedir.

3.Görme kaybına faydalı
Yabanmersini yüksek oranda antosiyanin içermesinden dolayı görme kaybını önleyici özelliğe sahip. Makula dejenerasyonu, katarak, miyop, göz kuruluğu hatta enfeksiyonlara karşı koruyabilmekte.

4.Beyin sağlığını korur!
A,B,C vitaminleri, antosiyaninler, selenyum, magnezyum, fosfor, bakır, çinko gibi önemli besin öğelerinden zengin olan yaban mersini beyin hücrelerini ve sinirlerini koruyucu özelliğe sahip ayrıca hafızayı güçlendir. Özellikle alzheimer gibi giderek artan bir hastalığa karşı koruyucudur. Çalışmalara göre düzenli yaban mersini tüketen çocukların öğrenme kapasitesi de yükselmektedir.

5.Kalp hastalıklarından korur!
Lif oranının yüksek ve antioksidanlardan zengin olması nedeniyle özellikle LDL kolesterol seviyesini düşürücü özelliğe sahiptir. Bu nedenle kalp sağlığını korur. Ayrıca düzenli olarak yabancmersini tüketenlerde eNOS enzim seviyesinin de yüksek olduğu belirlenmiştir, eNOS enzimi yine kalp hastalıklarından koruyucu özelliğe sahiptir.

6.Sindirim sistemini düzenler!
Lif içeriği nedeniyle sindirim sistemini düzenler, kabızlık problemi olanlarda faydalıdır. Ayrıca içeriğindeki bakır ve fruktoz nedeniyle sindirimi hızlandırır.

7.Kanserden korur!
Pterostilben, ellagic asit gibi kansere karşı koruyucu içeriğiyle ayrıca C vitamininden de zengin olmasıyla özellikle kolon, rahim ve karaciğer kanserine karşı faydalıdır.

8.Doğal antidepresandır!
Enerji metabolizmasını düzenleyici, sakinleştirici özelliğiyle doğal anti depresantdır. Rengi ne kadar koyuysa içeriği de o kadar zengin olmaktadır.

Diğer Önemli Faydaları:

1-Yaprak ve kuru meyvelerinden yapılan çay ishal giderici özellik taşımaktadır.

2-Yaban mersini çayının bayanlarda özel günlerin etkisini azalttığı ve düzene sokmaktadır.

3-Yaban mersini çayının idrar yolu enfeksiyonlarında antibiyotik etkisi göstermektedir.

4-Kansere karşı vücudu koruyan enzimleri aktive etmektedir.

5-Anti kanserojen ve özelliğe sahiptir.

6-Yağlı bileşiklerin vücuttan atılmasını sağlar.

7-Taze olarak yenildiğinde kanı temizler.

8-Besleyici olmasına rağmen kalori ve sodyum içeriği düşüktür.

9-Kan şekerini düşürür

10-Bağırsak metabolizmasını düzenleyen lifli özelliği vardır.

11-Kan kolesterolünü düşürür.

12-Pektin içeriği yüksektir.

13-Kalp krizi riskini azaltır.

14-Gece görüş kabiliyetini artırır.

15-HIV VİRÜSÜNÜN tekrarlanmasını azaltır.

16-Damar elastikliği ve gözlerin geçirgenliğini artırır

17-Vücutta biyoaktif madde olarak kullanılan polifenoller, aktokyaninler, flavanoller ve tanenlerce zengindir.

18-Kansere karşı savaşan ELLAGIC-ASİT içeriği oldukça yüksektir.

19-Diyetlerin sağlıklı ve çok değerli bir parçasıdır.

20-Göz yorgunluğunu giderir, miyopluk ve şeker hastalığından kaynaklanan görme bozukluklarını engeller. Kamaşma, kılcal damar çatlaması ve gece körlüğünü ortadan kaldırır.

21-Kabızlık, bulantı, mide kramplarını ve ülseri önler.

22-Damar sertliği oluşumunu engeller.

23-Varis ve basuru (hemoroit) iyileştirir.

24-Sakinleştirici özelliği vardır.

25-Ağız içi yaralarını iyileştirir.

26-İltihaplar için dezenfektan özelliği taşır potasyum içeriği son derece yüksektir

27-Araştırmalara göre günde bir kase yaban mersini, yaşlılık nedeniyle oluşan tahribatı önleyip hafızayı güçlendiriyor.

Yaban mersini kurusu çok iyi bir antioksidandır. Hatta kurusu tazesinden 4 kat daha fazla antioksidan içerir. Kurutulma işlemi sırasında antioksidanlar daha konsantre hale gelir. Yaban mersini kurusunu yemeklerde, tatlılarda kullanabilir ya da atıştırmalık olarak öğün aralarında yiyebilirsiniz.

Bir avuç yaban mersini kurusu yaklaşık 140 kalori içerir ve yağ, kolesterol ve sodyum içermez. Bu nedenle diyet yapanların tüketebileceği iyi bir atıştırmalıktır. Bu miktar kuru yaban mersini günlük almanız gereken B-1 vitamininin %4’ünü, B-2 vitamininin %6’sını ve B-3 vitamininin %4’ünü karşılar.

B kompleks vitaminleri kırmızı kan hücrelerinin oluşmasını teşvik ettiği için enerjiniz artar.

Kuru yaban mersininin en iyi tarafı bir avuç dolusunun günlük C vitamini ihtiyacının yaklaşık %30’unu karşılaması. Bu sayede bağışıklık sistemini güçlendirebilir ve hastalıklara karşı bir kalkan oluşturabilirsiniz.

Kuru Yaban Mersininin Diğer Besin Değerleri

Bir kap yaban mersini günlük kalsiyumun yaklaşık %6’sını, potasyum ihtiyacının %4’ünü, demir ihtiyacının %8’ini ve fosfor ihtiyacının %2’sini karşılar.

2 YORUMLAR

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here