Serbest radikaller, toksinler vücudun paslanmasına sebep olur. Toksin oluşumu nefes almakla başlar. Bunlar zaten sistemin bir parçasıdır ama bizler bu toksinleri maalesef kötü şartlarla destekliyoruz.

Fit Yaşam ve Danışmalık’ dan Diyetisyen. Figen Fişekçi ÜVEZ toksinleri destekleyen kötü şartları ve bunların nasıl yok edilebileceğini açıkladı.

Vücudu paslandıran sebepler!

Aşırı yemek yeme, aşırı şeker ve rafine gıdaları tüketme, sigara içme, aşırı veya yetersiz egzersiz, hava kirliliği, aşırı , uykusuzluk, kronik enfeksiyonlar, stres, doğru nefes alamamak vücudumuzu paslandıran sebeplerden bazıları.

Bunları yok etmenin yolu ise antioksidanlar. Beslenmedeki vitamin, mineral ve polifenoller hücrelerinizi serbest radikallerden korur. Glisemik indeksi yüksek, kalorisi zengin besinler ise vücudu paslandırır. Paslanan vücut ise şişmanlar.

 

Peki, paslandığınızı nasıl anlarsınız?

1. Sürekli yorgun musunuz?

2. Düzenli olarak kas ya da eklem ağrısı çekiyor musunuz?

3. Sigara içiyor musunuz veya pasif içici misiniz?

4. Haftada 3 kadehten fazla içki kullanıyor musunuz?

5. Haftada 3 kez 30 dakikadan az mı egzersiz yapıyorsunuz?

6. İlaç kullanımınız var mı?

7. Günlük stres seviyenizi yüksek olarak tanımlar mısınız?

8. Sık sık ve aşırı yeme eğilimine giriyor musunuz?

9. Hipoglisemi (şeker düşüklüğü) yaşıyor musunuz?

Bunlardan birine bile evet diyorsanız, paslanmaya başladınız demektir.

Bu pasları silmek için hangi özel besinleri yemeli?

Lahana çeşitleri (Brokoli, lahana, lahanası), yeşil çay, su teresi, karahindiba, taze kişniş, enginar, sarımsak, narenciye kabukları, nar, kakao, zencefil, zerdeçal, acı biber, biberiye, üzüm çekirdeği, yeşil elma, probiyotikler olarak sıralanabilir.

Yeşil Karışım

Bu çorba, tam bir antioksidan deposu. Lahana çeşitlerinin içindeki izotiyosiyonat, flavonoid, sülforan, indol, gibi kanser önleyici etken maddeleri kullanmak için harika bir karışım.
Karalahana, brokoli, ıspanak, Brüksel lahanası, varsa karahindiba ve içindeki güçlü fitokimyasalkuersetini almak adına 1 -2 diş sarımsak, biraz su ve 1 yemek kaşı bulgur birlikte pişirilir. Piştikten sonra içine 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı eklenir ve blenderdan geçirilir.
3 akşam birer kase, yanında probiyotik yoğurtla içebilir.

Antioksidan su

Günde 2.5-3lt su içilmeli. Ama 1 hafta boyunca içilecek bu suyu akşamdan hazırlanan harika bir karışımla daha sağlıklı ve yağ yakıcı hale getirmek mümkün.

1 L suya bir parça zencefil, 1 kabuk tarçın, 4-5 karanfil, yeşil elma ve limon ekleyerek sabaha kadar bekletilir. Süzülen su, gün boyunca içilir.

Ayrıca;

1. Salatalara baharat olarak, zerdeçal ve biber eklenebilir.

2. Çekirdekli siyah üzümleri probiyotik yoğurtla blenderdan geçirerek, üzerine biraz tarçın ve 1 yemek kaşığı yulaf ilavesiyle sağlıklı ve tok tutucu ara öğünler oluşturulabilir.

3. Haftada en az 1 kez içindeki karaciğer dostu “slimarin” maddesini alabilmek için mutlaka enginar yenebilir.

4. Günde 1 fincan yeşil çay içerek, içindeki “epigallokateşin” maddesiyle metabolizma hızlandırılabilir.

5. Eğer su içmeyi sevmiyorsanız nane yaprakları ve limonla suyunuzu renklendirebilirsiniz.

Bütün bunların yanında sigara içmemeyi, yeterli egzersiz yapmayı, alkolden ve stresten, şekerli ve rafine gıdalardan uzak durmayı, az ve sık beslenmeyi, bol bol su içmeyi, tam tahıllı gıdalar yemeyi unutmayalım.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here