Tahin Nasıl Yapılır? Faydaları ve Zararları Nelerdir?

0
2223

Tahin adı verilen besin maddesi susamdan yapılır. Susamın ezilmesiyle meydana gelen bir gıdadır. Susam önce büyük tuz havuzlarına yatırılır. Tuzun suya yoğunluk katması ile birlikte susamın kabukları suyun dibine çöker ve asıl taneler su süyüzünde kalır. Bu tuzlu suda bekletme işlemi yaklaşık 8-10 saat sürer. Su yüzünde kalan taneler önce kurutulur daha sonra ezilerek tahin meydana getirilir. Örneğin nasıl vişne çeşitli işlemlerden sonra meyve suyuna dönüşüyorsa susam da çeşitli işlemlerden sonra sıvı hale gelir. Bu sıvı hal su gibi değildir. Biraz daha yoğun yoğurt kıvamına yakındır. Buna tahin denilmektedir.

Tahinin Faydaları
Tahin (tahan) susamın ezilerek ve çeşitli işlemlere tabi tutularak akıcı yağ gibi bir hale gelmiş şeklidir.

E, C ve B vitaminleri açısından zengindir. Hücre yapısının bozulmasını engeller. Yaraların iyileşmesini hızlandırır.

Kansere karşı koruyucudur. Damar sertliğini ve tıkanmalarını engeller. İdrar söktürücüdür.

Cildi güzelleştirir. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Göz sağlığı için hayati önem taşır.

Vücuda alınan ağır metaller, zehirli bileşikler, radyasyon ve bazı ilaçların yarattığı toksinlere karşı koruma sağlar.

Yaşlanmaya bağlı hafıza kayıplarının (Alzheimer) önlenmesinde olumlu etkisi olduğu kanıtlanmıştır.

Tahinde çok miktarda bulunan E vitamini ile tüm bu yararları da vücudumuza kazandırabiliriz.

E vitamini çok güçlü bir antioksidandır. Vücuda enerji verir. Seks hormonlarının oluşmasına yardımcıdır.

İki çorba kaşığı tahinde yaklaşık yarım kilo biftekteki kadar protein vardır.

Kendine has özel bir kokusu olan tahin, suyla temas etmedikçe uzun zaman bozulmadan saklanabilir.

Safra taşlarının düşürülmesinde, nefes darlığı ve bronşite faydalı olduğu bilinmektedir.

Anne sütünü arıtıcı özelliği bulunmaktadır. Çocukların beyin ve zeka gelişiminde etkilidir.

Kemik gelişiminde, yapısında bulunan bazı maddeler nedeniyle oldukça faydalıdır.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİYOR
Tek başına tadı hoş gelmese de, pekmezle karıştırmak suretiyle hem daha faydalı olur, hem lezzetli.

Pekmezle karıştırılarak tüketildiğinde sadece enerji vermekle kalmaz, hem kan yapar, hem kış aylarında üşümeyi engeller.

Soğuk havada vücut direncini artırmak için protein, vitamin, mineral ve antioksidanlar açısından zengin tahini bol tüketmekte fayda var.

Tahini sade olarak tüketirseniz mide rahatsızlıklarına son derece faydalıdır. Tahin kolesterol içermez.

Ayrıca besinlerin midemizde uzun süre kalmasına yardımcı olarak acıkmayı geciktirir.

Tahinin zararı var mıdır?
Her yiyeceğin olduğu gibi çok tüketildiğinde tahinin de zararları vardır. Şeker oranı çok olduğundan şeker hastaları tarafından çok fazla tüketilmesi ölümlere kadar götürebilir. Normal insanlar tarafından çok tüketildiğinde yine fazla şekerden dolayı çeşitli rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Bu rahatsızlıkların başında hamile kadınların çok tüketmesi sonucu bebeğe kalıcı zararlar vermesi, kasların kasılması, uyku bozukluğu ve deri üstü geçici yaralara sebep olabilir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here