Yeterli miktarda içiyor musunuz?

 

 

Günlük su ihtiyacınızın 2-3 litre olduğunu biliyor fakat bir türlü su içemiyor musunuz?

 

ve Uzmanı Merve Tığlı, daha fazla su tüketmenin 10 yolunu anlattı.

 

 

Kışın yapılan hataların başında su tüketimini azaltmak gelir. Havaların soğumasıyla gün boyu oluşan susama hissimiz azalmış olsa da vücudumuz aynı ihtiyaçlarına ve su kaybetmeye devam eder.

 

Birçoğumuz günlük ihtiyacımız olan 2-3 litre suyu tüketmekte zorlanırız lakin su tüketimimizi arttırmak için ekstra gayret göstermeliyiz.

 

Vücudumuzun ihtiyacını karşılayacak yeteli miktarda su tüketmek, uzuv fonksiyonlarımızın tertip etmesinin yanı sıra vücuttan zehirli maddelerin atılmasına yardımcı olur, cildin hidrasyonunu savunur ve genel olarak kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlar. Ayrı olarak vücudumuzun iyi bir şekilde hidrate olması metabolizmamızı da hızlandıracağından dolayı, kilo vermeyi hızlandıran en kolay yollardan biridir.

 

 

 

 

Günlük su tüketiminizi arttırmak istiyor ancak muvaffak olamıyorsanız bir de bu ipuçlarını deneyin;

 

1- Kendi lezzetinizi ilave edin

Suyu tek başına içmek sıkıcı veya zor olabilir. Bunun yerine mağazalarda da gördüğümüz tatlandırıcılardan veya natürel olarak karpuz parçaları, nane veya portakal dilimleri ilave edebilirsiniz. Tadının daha da artması için birkaç saat buzdolabında bekletebilirsiniz.

 

2- Baharat ilave edin

Yemeklerinize pul biber ilave edin. Bu yolla akşam yemeğine kadar takriben bir sürahi su içebilirsiniz. Ayrı olarak çalışmalarda pul biberinde metabolizmayı hızlandırmada tesirli olduğu bulunmuştur.

 

3- Telefonunuzu kullanın

Evet, bunun için kullanabileceğiniz birkaç uygulama var. Uygulamalar size zor geliyorsa gün süresince size su içmeyi anımsatması için telefonunuzda birkaç ikazcı ayarlayın.

 

4- Harbiden kullanabileceğiniz bir filtre alın

Sizin filtreniz buzdolabında çok fazla yer kaplıyor veya bardakta iz mi bırakıyor. O vakit bunları değiştirme zamanı geldi. Sürahi şeklinde yeni bir filtre alabilirsiniz. Bunlar Hindistan cevizi karbonundan, ipekten yapılmış veya nebat bazlı olabilir hem de suyun üzerinde siyah pullar bırakmaz.

 

5- Yanınızda su bulundurun

Çoğumuz su almak için sık sık yerimizden kalkmıyoruz. Diyelim ki tüm gün yolda veya masa başında kaldınız veya hiçbir uydurma sebebiniz olmasa dahi çantanızda veya masanızda kesinlikle su bulundurun. Daimi masa başında çalışıyorsanız her zaman anımsadıcı konumda suyunuz ve bardağınız olsun.

 

6- Spor salonuna hazırlıklı gidin

Siz adaleli kişilerin daimi su odasına gidip litrelerce su içtiğini mi sanıyorsunuz? Bir su şişesi almadan spor salonuna gitmek ve içecek almak için koşu bandını duraklatmak siz dakikalar kaybettirecektir. Bu yüzden spor salonuna hazırlıklı gidin.

 

7- Cüzdanınızı düşünün

Lokantalarda yalnızca su sipariş edeceğiniz üzerine anlaşma yapın, böylelikle hem nakitten hem de kaloriden kar edersiniz. Çoğu lokanta zati filtreleme sistemi kullanıyor büyük olasılıkla bir bardak su için ödeme yapmak zorunda kalmazsınız.

 

8- Suyunuzu yiyin

Bu tam olarak hile değil, sudan zengin gıdalarla teknik olarak su içebilirsiniz. Sözgelişi kavun, kereviz, salatalık veya hafif sulu bir çorba içebilirsiniz.

 

9- Bir meze gibi düşünün

 

Kaynak:hürriyetaile

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here