Dr.Mehmet Öz ,kusursuz buzdolabında neler olması gerektiğini açıklıyor:”

1-Temel besinleri stoklayın!

Yumurta: Yumurta sağlıklı kolesterol içeriyor ve kalp dostu.

Süt: Süt ürünleri alacaksanız yüzde 2 yağ içerenlere yönelin. Kenevir ve badem sütünü de tercih edebilirsiniz.

Tam tahıllı ekmek: Bir diliminde en az üç gram lif içeren ekmekleri tercih edin.sut_517296e3-52b2-4a64-b4e0-833095371ac5_1

2-Buzdolabınızı proteinle doldurun!

Dolabınızdaki kaynağı dana kıymasını aşağıdaki daha az yağlı seçeneklerden biriyle değiştirin.

: Yağsız göğüs ve bütün tavuk tercih edebilirsiniz.
Yağsız hindi: İlave nitrat içermeyen markaları veya dana yerine hindi kıymasını tercih edin.
: Haşlanmış soya fasulyesinden elde edilen bu besini eğer ilk defa deniyorsanız en sert olanlarını tercih edin.
Çeşnilerinizi yenileyin.

3-Uzun raf ömrü ve sağlıklı olan çeşnileri tercih edin!

-Cam kavanozda sarımsak
-Şeker ilavesiz marmelatları
-Hardal
-Salsa sosu
-peynir_80e5168d-9a17-4c6b-b44d-7c4b08a8fd55_1

4-Süt ürünleri rafını yenileyin!

-Yüksek oranda yağ içeren peynir çeşitlerini tüketmemek için çeşnili veya daha az yağ içeren peynir türlerini tercih edin. —Tabii bunlar yerine süzme yoğurt tüketmek en doğrusu:
Rendelenmiş parmesan: Parmesan peynirinin tadını almak için çok fazla yemenize gerek yok!
Keçi peyniri: İnek sütünden yapılmış peynirlere oranla daha az yağ ve daha az kalori içeren lezzetli ve yumuşak keçi –peynirini tercih edebilirsiniz.
Süzme yoğurt: Protein bakımından oldukça zengin ve yemek pişirirken kullanabileceğiniz harika bir besin.sebze_bb2ffa71-b3c0-489c-98e6-b3525970c7cf_1

5-Meyvelik ve sebzeliğinizi renklendirin!

Buzdolabınızdaki meyve ve saklama kısmı gökkuşağının tüm renklerini içermeli: Kırmızı, turuncu, yeşil, mor ve kahverengi… Tüm bunları meyvelik ve sebzeliğinize sığdıramıyorsanız dondurulmuş sebzeleri tercih edebileceğinizi de unutmayın:
-Kırmızı biber, domates, elma
-Portakal
-Limon
-Ispanak ve kara lahana
-Üzüm
-Mantar

Kusursuz alışveriş sepeti

Sağlık, alışveriş sepetinizden başlar. Ama süpermarketler o kadar çok çeşit sunuyor ki bazen sağlıklı seçimler yapmak zorlaşıyor. Aldığınız ürünlerin içinde, sağlık problemlerine ve ekstra kalori alımına neden olan gizli sodyum ve şeker bulunuyor olabilir. Alışveriş sepetinize attığınız ambalajlı gıdaları alırken paketin üstündeki şu rakam ve uyarılara dikkat edin: 4 gram veya daha az doymuş yağ, 600 mg veya daha az sodyum, 500 veya daha az toplam kalori, 4 gram veya daha az şeker, içermez, Diasetil içermez, Yapay tatlandırıcılar içermez, Şeker alkolleri içermez, Yüksek fruktozlu mısır şurubu içermez, Esmer pirinç şurubu içermez, edilmiş herhangi bir içerik içermez.

Hidrojenize yağ içerek gıdalar sağlığımıza ne kadar zararlı?

*Şeker, tuz, yağ…

Hazır gıdaların içinde birçok zararlı madde gizli. Bunların içinde en kötüsüyse hidrojenize yağlar. Raf ömrünü uzatabilmek için bitkisel yağa hidrojen eklenmesiyle oluşuyor. Trans yağ olarak da bilinen hidrojenize yağlar en zararlı yağ türüdür. Günde sadece bir gram trans yağ tüketmek bile kalp hastalığı, diyabet, obezite ve hatta bazı kanser türlerine yakalanma riskinizi arttırabiliyor. Şaşırtıcı olan şu ki en sevdiğimiz hazır gıdaların çoğu, etiketinde yazmasa bile trans yağ içeriyor. Bu yiyeceklerden günde sadece üç porsiyon yiyerek trans yağ sınırınızı geçmiş olursunuz. Bu yüzden etiketinde ‘hidrojenize’ veya ‘kısmen hidrojenize’ yazan gıdalardan uzak durmalısınız. Gizli trans yağ içeren gıdalar arasında cips, krakerler ve mikrodalgada yapılan patlamış mısır bulunuyor. Hidrojenize yağlar ve trans yağlardan nasıl kaçınmanız gerektiğini biliyorsanız birçok sağlıklı alternatifiniz olduğunu da bilmelisiniz. Mutfak alışverişi yaparken veya bir atıştırmalık alırken bile etiketin içindekiler kısmını okuyun ve örneğin hazır almak yerine kendi mısırınızı kendiniz patlatın.

Kaynak:mahmure.com

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here