Hastalıklardan korunmak için nasıl mı beslenmelisiniz? 
Aman dikkat! Bu aylar hastalık ayları. Yediklerimize dikkat etmemek, uygun giyinmemek gibi nedenler vücut direncini kırıyor. Hastalıktan uzak durmak için beslenmenize özellikle aldığınız vitaminlere özen gösterin. Dahiliye Uzmanı Dr. Emel Terzihan, vitaminlerin işlevine ve hangi vitaminin hangi besinlerde bulunduğuna dikkat çekti. 
Kışın enfeksiyonlardan korunmada beslenmenin birinci derece rol oynadığını belirten Terzihan, vücut direncini artırmak için protein ve vitamin açısından zengin besinler tüketilmesinin şart olduğunu ifade ediyor ve içinde bulunduğumuz aylarda beslenmeye yönelik şunları anlatıyor: Özellikle bu aylarda vücut direncini korumak için bol protein almalı, içeren besinleri soframızdan eksik etmemeli, üç öğün düzenli beslenmeli, bol sıvı alıp, bol bol içeren meyve ve sebzeler tüketmeliyiz. Eğer yeterli miktarda C vitaminini doğal yoldan alamıyorsak C vitaminini ilaç olarak kullanmalıyız. Kış aylarında yeteri miktarda güneş ışınlarından yararlanamadığımızdan özellikle çocuk ve yaşlıların gereksinimi artıyor.”347894-3-4-45645
Hangi vitamin hangi besinde bulunur?
B1: Sebzelerde, tahıllarda, baklagillerde, meyvelerde bulunur.

B2: Sakatatta, süt ve peynirde ve bazı yeşil sebzelerde bulunur. Eksikliği görme bozukluklarına, dudak kenarlarında çatlaklara, deri ve mukoza hastalıklarına yol açar.

B6: Eksikliğinde dilde şişme, göz, ağız ve burun çevresinde yağlanma görülür. Tahıllar, yumurta, et ve ciğer yoğun olarak B6 içerir.

B12: Sinir sistemini zedeleyen ve anemiye yol açan eksikliği özellikle katı vejetaryen diyet uygulayanlar ve çok alkol alanlarda görülür. Et, balık, deniz ürünleri ve yumurtada bulunan bu vitamini süt ve süt ürünleri de az miktarda içerir.

C vitamini: Turunçgiller, brokoli, domates, karnıbahar ve ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunan C vitamini dokular için kolejen üretimini sağlar ve cilt güzelliği için gereklidir.goze-faydali-beslenme

A vitamini: En çok balık ciğerinde, yumurtada, tereyağında ve sarı renkli meyvelerde bulunur. Eksikliğinde gece körlüğü, deri lezyonları ve infeksiyonlara karşı direnç kaybı olur.

D vitamini: Hem hem de güneş ışığı yoluyla alınır. Balık ciğerinde, az olarak peynir, süt, tereyağı ve yumurta sarısında bulunur. Eksikliği çocuklarda raşitizme, yetişkinlerde kemiklerin deforme olmasına neden olur.

E vitamini: Antioksidan etkisi olan, cildi koruyan ve yaşlanma etkilerini geciktiren E vitamini ayçiçek yağında ve yeşil sebzelerde bulunur.

Kaynak:hürriyetsağlık

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here