Kış aylarında tatlı krizleriyle başa çıkmak, kilonuzu korumak ve sisteminizi güçlendirmek sanıldığı kadar zor değil! Doğru seçimler ve sağlıklı pişirme yöntemleriyle kışı hastalanmadan atlatabilirsiniz. Beslenme Uzmanı Gizem Keservuran; soğuklarda sistemini güçlendirmek ve kiloyu korumak için beslenme tüyoları verdi:

TATLI KRİZİNE ÇARE BİTTER ÇİKOLATA
Kış aylarında karbonhidrat ihtiyacı artar ve tatlı krizleri başlar. Bu gibi durumlarda, şerbetli tatlılar yerine kakao oranı yüksek yiyebilirsiniz. Şeker içeriği yüksek besinlerin kan şekeri kontrolünü zorlaştıracağını unutmayın.ÇORBALARA UN YERİNE
Soğuklarda mantı, pirinç pilavı ve pizza gibi yiyeceklere olan eğilim de artar. Bu noktada önemli olan; doğru karbonhidrat kaynaklarını seçebilmektir.
Ana yemeklerde pirinç pilavı yerine bulgur pilavı, mantı yerine az pişmiş makarna doğru seçimler olur.
Çorba hazırlarken yağda un kavurarak kıvam vermek yerine, yumurta ile tam buğday unu karışımından yararlanabilirsiniz.BAĞIŞIKLIK İÇİN EKİNEZYA ÇAYI
, insülin içeriğiyle bağışıklık sistemini destekler. Şubat ve Mart aylarında beş günlük kürü yapabilirsiniz.
Bunun için; 1 poşet ekinezya çayı, 1 poşet ıhlamur çayı, 2 dilim portakal kabuğu ve 1 küçük parça kabuk zencefili yarım litre sıcak suda demleyip her gün iki fincan için.
12 gün ara verdikten sonra aynı kürü tekrarlayabilirsiniz. Bu çayı çocuklarınıza da güvenli bir şekilde içirebilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here