İyi beslenmenin önemini küçümseyemeyiz bu yüzden diyetinizde yaptığınız küçük değişimler büyük farklılıklara sebep olur.

Greyfurt

Greyfurt C vitamini olan diğer bir meyvedir. Yüksek seviyede likopen içeren ve özellikle kırmızı olan greyfurtlar düşük ve kötü kolestrole yardım eder.

Sarımsak

Sarımsak, sağlığınıza iyi gelecek bir dizi vitamin ve antioksidan içerir. Sarımsakta bulunan keskin kokulu yağsı sıvının hastalıklarını önlediği ve yüksek kan basıncı düşürdüğü kanıtlanmıştır.

Tarçın

Tarçının kan şekerini dengelemeye ve düşük kan basıncını yükseltmeye yardım etmede güçlü bir etkisi olduğu kanıtlanmıştır.

Avokado

Yüksek seviyede B6 vitamini içeren ve hormanları düzenlemeye yardımcı olan avokadolar harika besinlerdir.

Yulaf

Her gün bir porsiyon yulaf ezmesi, kalbinizde ve kolestrolünüzde olumlu etki sağlar.

Domates

Domatesler, yüksek kan basıncına ve kalp hastalığına karşı koruma geliştiren güçlü antioksidan likopen içerir. Domateslerde bulunan likopeni, domatesleri pişirerek ya da üzerine biraz yağ döküp yiyerek vücudunuza daha iyi alabilirsiniz.

Bitter çikolata

Kalbinizi korumaya yardım eden antioksidanları içerir. Ayrıca, bitter çikolata kan basınıcı düşürür ve metabolizmanızı hızlandırır.

Yeşil Çay

Yeşil çay, antioksidan etkisi olan diğer bir yardımcıdır ve kalp hastalığına karşı bizi korur.

Yağlı balık çeşitleri

3 bakımından zengin olan somon, sardalya ya da orkinos gibi yağlı balık türleri harika bir D vitamini ve protein kaynağıdır.
İngiliz Sağlık Kuruluşu, kalp hastalığı olanlara, kalp sağlığını geliştirmek için haftada 2-3 porsiyon omega 3 zengini besinler yemesini öneriyor.

Tuzu azaltın

Çok fazla tuz tüketmek, yüksek kan basıncı riskini arttırır ve bu durum kalp hastalığına sebep olur. Tuz ve yağ içeren market yiyeceklerinden uzak durmalısınız.

Kaynak:milliyetsağlık

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here