Psikolog Zaza Yurtsever sıkı bir kahvaltının tarla işçiliği gibi ağır fiziksel şartlarda çalışanlar için geçerli olduğunu söylüyor: Şehir insanı İtalyanlar gibi beslenmeli. Onlar güne kahve ve birkaç bisküviyle başlar, öğleni geçiştirir, ana öğünü akşama bırakırlar.

Psikolog Zaza Yurtsever’in ‘Korkma Ye’ adlı kitabı bugünlerde çok konuşuluyor. Çünkü ona göre; kilo vermek için diyet listelerinden önce, ruhunuzu hazırlamanız çok daha önemli… Yurtsever kitabında diyetlerle ilgili bilinenlerin çoğunun yanlış olduğunu da söylüyor. İşte efsane dediği diyet mitleri:

1- ZAYIFLAMAK SAĞLIKLIDIR
Araştırmalar, radikal diyetlerle, kısa sürede kilo veren insanlarda; kalp ritm bozukluğu, safra kesesinde taş, kemik erimesi, saç dökülmesi, karaciğer rahatsızlıkları, kas kaybı ve diyabet gibi sağlık sorunlarının oluştuğunu gösteriyor. 35 bin kişinin katıldığı Iowa Women’s Health Study adlı araştırmanın sonucunda; zayıflamaya bağlı diyabetin daha sık ortaya çıktığı ve kalp krizi riskinin arttığı belirtiliyor.

2- ZAYIFSA UZUN YAŞAR
İsrail’de yapılan bir çalışmada; doktorlar beş yıl boyunca, 40-65 yaş arasındaki 9 bin erkeği inceledi. Bu süre içinde 5 kilodan fazla zayıflayanların; zayıflamayanlara göre ölüm risklerinin yüzde 30’dan daha fazla olduğu ortaya çıktı. Bu ve buna benzer diğer araştırmalar da, bilinenin tam tersine; zayıflamanın, ölüm riskini artırdığını gösteriyor. Hızlı kilo verme gibi, hızlı kilo alma da bu riski yükseltirken, en uzun yaşayanlar; zaman içinde düzenli ama yavaş kilo alanlar oluyor.

3- ŞİŞMAN FAZLA YER
Şişmanların daha fazla yemek yediği için kilo aldığına inanılır. Oysa bu alanda yapılan birçok araştırma; şişmanların daha fazla yemek yemediklerini, hatta zayıf insanlarla karşılaştırıldıklarında daha az yediklerini gözler önüne seriyor.

4- PROTEİN DİYETİ KİLO VERDİRİR
Protein ağırlıklı beslenmek; depresif bir ruh haline sebep olabilir. Fiziksel boyutta ise; idrar asidinde yükselmeye, gut hastalığına, karaciğer ve böbrek rahatsızlıkları gibi birçok soruna da yol açabilir.

5- LIGHT GIDA ZAYIFLATIR
Diyet ve gıda endüstrisinin kıskacına giren insanlar, light gıdalar tüketerek zayıflayabileceklerine inanırlar. Bu tür gıdaların ortak özelliği; yağ ve şekerden arındırılmış olmalarıdır. Ancak buna rağmen yani light gıda tükettikleri halde zayıflamayamayan insanlar görüyoruz. Çünkü bu tür gıdaların içinde bulunan kimyasal maddeler, organizmaya önemli zararlar vermektedir.

6- TATLANDIRICI KULLANIN
Tatlandırıcılar son derece tehlikeli sonuçları olabilecek diyet mitidir ve kullanıcının şişmanlamasına yol açar. Nedeni; beynimizin tatlandırıcılara karşı gösterdiği reflekstir.

7- YAĞ YASAK
Yağ, vücutta safra temizliği için gerekli maddelerin üretimine yardımcı olur. Yağsız beslenenlerin safra atılımı azalır, ayrıca ruh hallerinde de bozulmalar görülür.

8- SPOR ZAYIFLATIR
Beden spor yaparak yaktığı miktardaki enerjiyi, iştahı yükselterek dengeler. Diyet ve sporun birlikte yapılması, anoreksiya gibi birçok hastalığa da davetiye çıkartır.

9- KALORİ HESABI
Kalori; bir gıdanın barındırdığı enerji miktarıdır ve ancak kalorimetre adlı bir cihazla ölçülebilir. Aslında bir gıdanın ne kadar kalori içerdiğinin hiçbir önemi yoktur. Bu konuda asıl belirleyici olan; gıdadaki kalori değil, o gıdanın bireyin bağırsağında nasıl sindirildiğidir. Her elma türünün kalorisi bile farklıdır. Fazla gübrelenmiş ya da hormonlu gıdaların da emsallerinden besin değeri olarak farkı vardır.

10- KARBONHİDRAT TÜKETMEYİN
Karbonhidratlı gıdalar tamamen kesildiğinde ve protein ağırlıklı beslenildiğinde, vücuttaki serotonin seviyesi önemli miktarlarda düşer. Bu da kişinin depresifleşmesine, mutsuz olmasına ve karbondihdat atakları geçirmesine yol açar.

11- ÇOK YARARLIDIR
Liposuction’la bir çırpıda bütün yağları elinden alınan beden, bu yağları tekrar biriktirmeye çalışır. Liposuction yapılan bölgelerde yağ hücresi kalmadığından, vücut yağı başka bölgelerde depolar. Karın ya da bacak bölgesinden yağ aldıranların yüzde 50’sinde, meme büyümesi görülür.

12- GECE KÖLE GİBİ YİYİN
‘Sabahları padişah, öğlenleri vezir, akşamları köle kadar yiyeceksin’ düşüncesi yanlıştır. Bu, insanların ağır fiziksel işlerde çalışarak hayatlarını kazandığı dönemlerde ortaya çıkmış bir inanıştır fakat günümüze uymamaktadır. Sabah erken kalkıp saatlerce tarlada çalışmak zorunda kalan birinin, gerekli enerjiyi üretebilmesi için kahvaltısını sıkı yapması gerekir. Sonra kaybettiği enerjiyi dengeleyebilmek için güçlü bir öğlen yemeği yemelidir. Akşam hafif yedikten sonra erken saatte uyumalıdır. Ancak şehir insanının, İtalyan tarzı beslenme anlayışına geçmesi gerekir. Mesela İtalyanlar sabahları bir fincan kahve ve birkaç bisküvi, öğlenleri ise ufak bir yemekten sonra esas öğünlerini akşamları sosyalleşerek alırlar.

13- ŞEKERLİ GIDA YEMEK İRADESİZLİKTİR
Şekerli gıda tüketmek, mutluluk hormonunun salgılanmasına neden olur. Serotoninin bir diğer kaynağı ise ışıktır. Uzmanlar, kışın ışığın azalmasıyla birlikte şekerli gıdalara olan yönelimin nedenini buna bağlıyor. Bu açığı kapatmayanlar depresyona giriyor.

14- AZ TÜKETİN
Sodyumun işlevi bedendeki potasyumu tutmasıdır. Yeterince sodyum almayan insanların bedeninde su tutulmaz, yağlar bedende kalır.

 Kaynak:günaydınsağlık

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here