genç yaşlı demeden pek çok insanı etkiliyor. Kabızlığı gideren ilaçları kullanmaya başlamadan önce yaşam biçiminizi ve beslenme alışkanlıklarınızı değiştirin.

Pek çok kişinin yaşadığı bir sağlık sorunu kabızlık. Kabızlık genelde ileri yaşlarda görülmesine karşın toplumun her kesimini etkileyebiliyor. Kadınlarda erkeklere göre 2-3 kat daha fazla rastlanıyor. Kabızlığı gideren ilaçlara sarılmak yerine, yaşam biçiminde ve özellikle beslenme alışkanlıklarında değişiklikler yapmak önemlidir.

Kabızlıktan kurtulmak için pratik öneriler:

– Sabah aç karnına ılık su içmeyi deneyin. Ilık su, bağırsak peristaltizmini uyarır.

– Dışkılama ihtiyacını uzun süre ertelenmeyin. Gün içerisinde her gün aynı saatte tuvalete gidin ve yeterli zaman ayırın.

– Her öğününüzde posa içeren bir besin bulundurun, besinlerin posa içeriğinden faydalanın.

– Ekmeğinizi tam tahıllı, kepekli ya da çavdar ekmeği olmasına dikkat edin.

– Tüketeceğiniz makarna, pilav gibi besinlerin kepekli olanlarını tercih edin.

– Günlük 3-5 porsiyon meyve tüketmeyi ihmal etmeyin.

– Çiğ ve pişmiş sebzelerden her öğünde bir miktar mutlaka tüketin.

– Kabuklu tüketilebilen sebze ve meyveleri kabuğunu soymadan yemeğe özen gösterin.

– Yeterince su (en az 8 su bardağı) ve sıvı gıdalar tüketmeyi ihmal etmeyin.

– Sabah kahvaltıdan önce tüketeceğiniz birkaç kuru meyve bağırsakların çalışmasını sağlar ve sizi rahatlatır. Aynı zamanda güne güzel başlamış olursunuz.

– Düzenli egzersiz yapın. Fiziksel aktivitenin artması kalın bağırsak hareketlerinin düzenli olmasında etkilidir.

– Herhangi bir hastalıktan dolayı yatak içinde hareketsizlik kalmak zorundaysanız yatakta yapılabilecek, özellikle karın kaslarını çalıştıran pasif hareketler yapın.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here