Biber her şekilde sağlığımıza faydalı bir yiyecektir. Ne şekilde tüketilirse tüketilsin bütün metabolizma ve insan sağlığına yarar sağlar. Yalnız burada konumuz diyet ve olduğuna göre, diyet yaparken hangi biberin daha faydalı ve zayıflatıcı olduğunu merak ederiz. En çok zayıflatan, metabolizmayı en çok hızlandıran ve kilo verdiren biberler.


Betakaroten içerikli kırmızı biber, özellikle bir de acıysa, en iyi C vitamini kaynaklarından biridir. C vitamini kolajen seviyesini ve cildin elastikiyetini korumakta oldukça etkili bir vitamindir. Tüm bunlar yaşlanmanın da belirtileri olduğundan, kırmızı biber bu belirtileri minimuma indirgememizi sağlıyor.
İçindeki acı madde “capcaicin”, vücudun kan dolaşımını hızlandırarak ısısını artırmasına neden oluyor. Vücudun forma girmesine yardımcı olan bu etkiye de “termojenes” adı veriliyor. Vücut ısısı ne kadar artarsa yağ yakımı da o derece hızlanıyor.
Yeşil Biber
Biber, patlıcangiller familyasındandır, dolayısıyla rahatlatıcı etkisi vardır. Makarna, pizza veya tahıl bazlı başka yemeklerin soslarında kullanıldığında, sakinleştirici etkisini daha da iyi yerine getirir. Dolayısıyla çok heyecanlı biri için faydalıdır. Fakat öğleden sonra kendini işe vermekte zorlanan kişiler için bu tip yemekleri akşama saklamak daha yerinde olur. Biber yemeğine et veya balık eşlik edecek olursa sakinleştirici etkisi çok hafifler.
Kırmızı dolmalık biber
C vitamini deposu: Biberlerin kalori miktarı düşüktür (her biri 25 kalori). Ama size daha tatlı olan kırmızı dolmalık biberi tüketmenizi öneririz. Çünkü kırmızı dolmalık biber, yeşil olanlarına kıyasla 11 kez daha fazla beta karoten içerir. Yeşil biber önerilen günlük C vitamini miktarının yüzde 60’ını karşılarken, kırmızı biber yüzde 240’ını karşılar.
Nasıl yiyebilirsiniz?
Dolma olarak tüketebileceğiniz gibi biberi çiğ olarak salatanın içine doğrayabilir ya da ızgarada pişirip sandviç içine koyabilirsiniz.

Kaynak:kadınca

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here