Kış hastalıklarından korunmanın yolu doğru beslenmeden geçiyor. , havuç, ıspanak gibi sebzeleri sofradan eksik etmemek gerekiyor.
ve grip gibi kış hastalıkları birçok kişinin yakasına yapıştı. Kolay geçmeyen bu hastalıklardan korunmak için doğru şart. Kış boyunca sofralardan eksik edilmeyecek bazı gıdalar doğal koruma sağlıyor. İşte onlardan bazıları…799978_detay

Ispanakla portakal suyu için: Pazı, roka, brokoli ve ıspanak beslenmemiz açısından çok önemli. Ispanak demir minerali açısından da zengindir. Fakat içerisinde demirin daha iyi emilmesi için ıspanak yerken portakal suyu içilmeli.
Yoğurt: İçerdiği laktik asit ile mikroplara karşı koruma sağlayan yoğurt düzenli tüketildiğinde soğuk algınlığına yakalanma riskini azalır. Günde 1-2 bardak tüketin.
Yulaf ezmesi veya ekmeği: Yulafın içindeki vücut direncini artırır. Haftada 1-2 defa yulaf ezmesi ve yulaf ekmeği yemelisiniz.

Karbonhidrat: Vücudun başlıca enerji kaynağı karbonhidratlardır. Bu nedenle karbonhidrat, ve yağ açısından dengede olan menülerin tercih edin.

Havuç: Vücutta A vitaminine çevrilebilen beta-karotenden zengin olması nedeniyle bağışıklık sistemimize güç verir.
Beta-karotenin etkinlik göstermesi için havuç salatanıza bir tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyebilirsiniz.

Soğan, sarımsak: Soğan ve sarımsakta kış ayının vazgeçilmez sebzelerindendir. İçerdikleri kükürtlü bileşenler sayesinde soğan ve sarımsak antibiyotik özelliğe sahiptir, vücut direncinizi artırır.

Kereviz: Turp, kereviz, yer elması ve patates gibi kök sebzeler birçok vitamin ve mineral içerir. Ayrıca içeriklerindeki antioksidanlar vücudumuzu serbest radikallere karşı korur. Patatesin C vitamini içeriğinin kabuğa yakın kısmında bulunduğu unutulmamalıdır. images

Kafeinden uzak durun: Aşırı tüketildiklerinde vücut dengesini de bozabilen bu tür içecekler yerine , taze meyve suyu ve ayrana yönelebilirsiniz.

Günde 15 bardak su: Kışın su tüketimimiz de belirgin bir düşüş olur. Fakat susuzluk hissi yaşamıyor olsak dahi, su içmeye özen göstermeliyiz. Günde 8-15 su bardağı su kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

Turuncu sebzeler: Kış boyunca , havuç ve bal kabağı gibi turuncu sebze ve meyveler A vitamini öncüsü ve güçlü bir antioksidandır. C vitamini zenginidir. C vitamini bağışıklık hücrelerinin yapımında görev aldığı için, bizi hastalıklara karşı koruyan bir vitamindir.

Kuruyemişler: İçerdikleri magnezyum, , -3 yağ asitleri ve E vitamini ile bağışıklık sistemini güçlendirme konusunda etkilidirler. Fakat enerji miktarı fazla olduğundan tüketim miktarlarına dikkat etmek gerekir.

Kaynak:sabahsağlık

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here