Mevsim olarak gribal enfeksiyonların en sık görüldüğü dönemdeyiz. Etrafınızdaki çoğu kişinin bu rahatsızlıktan şikayetçi olduğunu görebilirsiniz. Hatta belirli aralıklarla tekrarladığına da şahit olabilir, yaşayabilirsiniz.

Eğer sizde sık sık grip oluyorsanız bazı önlemler almanızda fayda var.

vücudu hastalıklara karşı koruyan mükemmel bir yapı, eğer ona iyi bakmazsanız hastalıklar karşısında yenik düşebilirsiniz. Bu nedenle bağışıklık sisteminizi güçlendirmeniz gerekmekte.indir

C vitamininden zengin besinler bağışıklık sistemini güçlendirir ve gribal enfeksiyonlara karşı korur.

Soğan, sarımsak ve zencefilin anti mikrobiyal etkisi vardır, enfeksiyon savaşçısıdır, özellikle grip olduğunuzda bol soğanlı, sarımsaklı yemekler tüketin, zencefilli ılık çayınızı ihmal etmeyin.

Çok fazla şeker ve şekerli yiyecekler tüketiyorsanız bunlardan uzak durun, bağışıklık sisteminizi baskılaması açısından önemli.

ve kefir içeriğindeki yararlı bakteriler nedeniyle bağışıklığı güçlendirip viral enfeksiyonlara karşı korur.

Mantar selenyumdan zengin etkili bir sebze, enfeksiyonlarla savaşıp, bağışıklığı güçlendirmekte.

Çinko bağışıklık sistemi üzerinde oldukça etkili, beslenmemeizde çinkodan zengin besinlere daha çok yer vermemizde fayda var.indir (2)

Omega-3 yağ asitlerinden zengin olan balık da haftada en az iki kez tüketilmeli. Vücutta bulunan kötü huylu hücrelerin etkilerini azaltıp bağışıklık sistemini de güçlendiriyor

Kakao içeriğindeki antioksidanlarla yine gribe karşı etkili ama önemli olan içeriğinde şeker olmaması.

Bağışıklık sisteminin zayıflamasında stresin etkisi artık bilinen bir gerçek. Gribin yanı sıra birçok hastalığında oluşumunu tetikliyor.

Kaynak:Diyetisyen Özlem Sert Aydın

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here