Göbek Türünüze Göre Zayıflayın!

 

Lastik göbek

 

Bu tarz göbekler yanlış beslenme ve az egzersiz sebebiyle oluşur, zayıflatmak kolaydır. Genel olarak masa başı iş yapanlarda ve şekerli yiyecekleri bol oranda tüketenlerde görülür.

 

Öneriler :

Lastik göbeği eritmek için; evvela alkol tüketimini azaltın. Alkolün içindeki şeker göbeğinizin daha da genişlemesine neden olacaktır. Alkolsüz geçen 2 hafta sonunda sağlıklı besinler tüketmeye ve daha çok hareket etmeye özen gösterin. “Az yağlı ve diyet” aburcubur yiyeceklerden uzak durun. Balık, yumurta, organik et ve sebze gibi yiyecekleri tercih edin. Avokado, fındık gibi iyi yağları tüketmekten korkmayın, egzersiz olarak ise yürüyüşe çıkmak veya yoga yapmak faydalı olacaktır.

 

Stres göbeği :

Stres göbeklerine daha çok mükemmelliyetçi insanlarda rastlanır. Bu tip insanların genelde sindirim problemleri vardır. Bu nedenle göbekleri olduğundan daha büyük görünür. Kişi strese kapıldığında kortizol hormonu salgılar, bu da vücuttaki yağın karnın etrafına yapışmasına neden olur. Stres göbeğine sahip kişiler çok fazla kahve içer ve öğünlerini aburcuburla geçiştirirler.

 

Öneriler :

Erken yatın. Erken yatmak beyinde iştahı kontrol eden leptin hormonunu etkiler. Bu yüzden daha çok yeriz ve şeker tüketim gereksinimimiz artar. Uyumadan önce meditasyon yapın veya uzun ve sıcak bir duş alın. Bu iyi bir uyku sağlayacaktır.

 

Küçük göbek

 

Küçük göbeklere sahip kişiler genelde çalışan, kariyer sahibi kadınlardır. gün zarfında genelde aynı yiyecekleri tüketir ve rutin bir program uygularlar. Bu kişiler egzersiz bağımlısı insanlar bile olabilir. Fazla egzersiz de karın kaslarının bu şekilde bir çıkıntı oluşturmasına sebebiyet verebilir.

 

Öneriler:

İyi ve lifli besinler tüketilmelidir. Bu sindirim sisteminizi düzene sokacaktır. Tam tahıllı ürünler ve yeşil yapraklı sebzeler doğal lif kaynaklarıdır. Yanlış çekilen mekik sırttaki kavisi azaltarak göbeğin daha da öne çıkmasına neden olur.

 

 

Hamile göbeği

 

Hamile göbeklerine sahip olan kadınlar genelde birkaç yıl önce doğum yapmış olanlar arasındadır. Doğumdan sonra düşen rahim ağırlaştığından göbeğin eski haline gelmesi uzun zaman alır.

 

Öneriler:

Hamilelikten kalan göbekler için; alt karın çalıştırılarak kan akışının bu kısımda hızlanması ve gevşeyen kasların sıklaştırılması sağlanmalıdır. Balık yağı kapsülleri alınarak, yağ depolayan hormonları durdurup yağ yakıcı salınımı yükselterek burada bulunan yağlanma azaltılmalıdır.

 

 

Şiş göbek

 

Şiş göbek tipi; genellikle sindirim sorunlarına bağlı gaz birikmesi, alerji veya yanlış diyetten kaynaklanan göbeklerdir ve genelde sabah saatlerinde şişkin görünümdedir. Zayıf, kilolu farketmeksizin her tür kadın bu göbek sorunundan şikayet edebilir.

 

Öneriler :

Kişiden kişiye farklılık gösteren sindirim sorunlarının en yaygın nedeni, tahıl, alkol, mayalılar ve işlenmiş gıdalardan kaynaklanır. Bu gıdaların içeriğindeki şişkinliğin ana sorumlusu olan glüten maddesinden uzak durulmalıdır. Yanlış beslenme veya uzun süreli açlık da şişkinlik yaratır. Doğru nefes alınmalıdır. Her sabah gevşek bir biçimde sırt üstü uzanıp 10 defa derin nefes alınıp verilmelidir.

 

Kaynak:onedio.com

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here