Hem şu anda, hem de ileride sağlıklı kalabilmek için, doğru besinleri tüketmek önemlidir. Eski bir deyişe göre ” Kişi ne yiyorsa odur.” sözü kesinlikle doğrudur.

Eğer bu süper besinlerden yeterince tüketmiyorsanız, beslenmenizi yeniden düzenlemeniz gerekebilir:Gesund ernähren

1. Yaban Mersini – Antioksidanla Doludur.

Antioksidanlar bağışıklık sisteminizi sağlıklı tutmaya yardımcıdır, serbest radikallerle savaşarak yaşlanmayı geciktirir. Sadece antioksidanlarla değil aynı zamanda B vitamini, C vitamini ve içerir. Tazesi daha makbul olmakla beraber, bulunamadığı durumlarda dondurulmuş veya konservesi de tüketilebilir.

2. – B Vitamini Kaynağı

Brokoli; B vitamini ile dolu en sağlıklı sebzelerden biridir. Haftada iki defa tüketmeye çalışın. Yaban mersini gibi brokoli de doludur ve kanserle savaşır.

3. – Kalbiniz için Mükemmel

Protein ve faydalı yağlar bakımından zengindir. Kalp sağlığınızı iyileştirmede birebirdir..

4. – Doktoru Sizden Uzak Tutar

Eskilerin dediği gibi günde bir elma sizi doktordan uzak tutar..Elma ayrıca vitamin doludur.

5. – Kolesterolü Kontrol Altında Tutar

Yağlı balıklar kolesterolünüzü kontrol altında tutar. Somon omega 3 bakımından çok zengindir. Somon iyi bir protein kaynağıdır da.

6. Tam Tahıllar – Sağlığınız İçin Vazgeçilmez

Yulaf ezmesi, kahverengi pirinç gibi besinler lif yönünden çok zengindir Aynı zamanda niasin, B vitamini yönünden de zengindirler. Sindirim sisteminiz sağlıklı olduğu zaman bütün bedeniniz sağlıklıdır diyebiliriz.

7. için İyidir.

Bitter çikolata kan basıncını düzenler. Antioksidanla doludur. Ancak kakao oranı %60′dan fazla olmalıdır. Kakao ne kadar fazlaysa o kadar iyi.

Kaynak:bitkiblog

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here