Bahar aylarının vazgeçilmez meyvesi olan lezzetinin yanı sıra sağlığa birçok faydası bulunmakta. Antik Roma döneminde tedavi amaçlı kullanıldığı da bilinmekte.

 

*Vücudumuz için önemli ve gerekli olan C vitamini içeriği yüksektir. 1 avuç dolusu çilek günlük C vitamini ihtiyacımızı giderir.

 

 

*Antioksidan içeriği zengindir; antosiyanin, ellagik asit, kaempferol, kuersetin içerir. Bu antioksidanlar kanser savaşçısıdır, bu nedenle hepsini içeren ender besinlerdendir.

 

 

*Düzenli tüketildiğinde kalp sağlığını korur, kalp krizi geçirme riskini %30 azaltır.

 

 

*Kötü kolesterol seviyesini düşürür, damar sağlığını korur.

 

 

*Potasyum ve antioksidanlardan zengin olması nedeniyle inmeye karşı korur, kan basıncını düzenler.

 

 

*Göz sağlığını korur.

 

 

*Kanı temizler, cildi yeniler.

 

 

*Su ve lif içeriği yüksek, kalori değeri düşüktür. Bu nedenle zayıflama diyetlerinde olumlu etkisi vardır.

 

 

*Sindirim sistemini düzenler, kabızlık için faydalıdır.

 

 

*Alerjik etki gösterebilir, özellikle çocuklarda dikkatli tüketilmelidir.

 

 

*Kan şekerini dengeler, şeker hastalığı riskini azaltır.

 

 

*Folat içeriği nedeniyle sakinlik hissi verir, depresyondan korur.

 

 

*Homosistein seviyesini düşürür. Homosisteini yüksek olan kişilerde serotonin hormonunun daha düşük seviyelerde salgılandığı belirtilmektedir.

 

 

*Manganez içeriğiyle kemik sağlığını korur.

 

Kaynak:milliyetsağlık

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here