Boyun kırışıkları için egzersiz yapmak oldukça iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

 

Aşağıda okuyacağınız iki egzersiz boyun kırışıklıkları için oldukça iyi sonuç vermektedir. Bu egzersizleri duştan sonra vücudunuz gevşemiş haldeyken uygulamanız tavsiye edilmektedir.

 

Egzersiz 1:  Bağdaş kurarak yere oturun. Sırtınızı dik konuma getirip başınızı olabildiğince geriye götürün. Alt çene bölgenizin gerildiğini hissedebilirsiniz. 5 saniye kadar bu pozisyonda kaldıktan sonra başınızı dik konuma getirin ve 2-3 saniyede bu pozisyonda kalın. Başlangıç olarak bu hareketi 10 kere tekrarlayabilirsiniz.

 

 

Egzersiz 2:  Omurganız dik konumda yere bağdaş kurarak oturun. Başınızı iki elinizin arasına alarak mümkün olacak kadar sağa doğru çevirin. Başınızı çevirirken omuzlarınızı hareket ettirmeyin. 5 saniye bu pozisyonda kaldıktan sonra yine ellerinizle başınızı ilk konumuna getirin ve bir kaç saniye bekledikten sonra sola çevirin. Bu hareketi yaparken boynunuzda gerilme hissedebilirsiniz. Bu hareketi 10 kez tekrarlayın.

 

 

Yine bir diğer kaynakta da;

 

1,Ağzınızı”o” harfini söylüyormuş gbi yapın ve bırakın.Kaslarınızın çalıştığını hissetmeniz önemli.

2.Alt çenenizin her iki tarafın da bulunan bölgeyi geriye doğru iyice gerin.Boynunuzun gerildiğini hissedin.

3.Başınızı yukarı kaldırarak san ki ”u”harfi söylüyormuş gibi boynunuzu gerin.

4.Başınızı sağa sola çevirip yukarı bakarak ağzınızı gülüyormuş (dişlerinizin görüneceği şekil de) konuma getirin.

Kaynak:kidim.com

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here