Diş Hekimi Alper Çıldır, oruç tutarken oluşabilecek ağız kokusuna karşı şu tavsiyeleri veriyor: Tarçını sofradan eksik etmeyin, maydanoz ve nane yiyin, limonlu su için…

Ramazan süresince ağız sağlığına normalden daha fazla özen gösterilmesi gerektiğinin altını çizen Anadolu Sağlık Merkezi’nden Diş Hekimi Alper Çıldır; oruç tutarken oluşabilecek kötü ağız kokusunun önüne geçmek için yapılabilecek ağız bakımı konusunda şu önerilerde bulunuyor:
Dişlerinizi 2 dakika fırçalayın: Orucunuza başlamadan önce ve orucunuzu açtıktan sonra dişlerinizi mutlaka en az iki dakika boyunca fırçalayın. Dilin üstünü ve yanakların iç yüzeylerini fırçalamayı da unutmayın.

Tarçın yiyin: İftar ve sahurda uygun yiyecek ve içeceklere mutlaka tarçın katın.
Lokmalarınızı iyi çiğneyin: Lokmaların iyi çiğnenmesi sindirime yardımcı olacağından mide asidinin de daha az oluşmasını, dolayısıyla sabahları kalkıldığında ağız kokusunun oluşmamasını sağlar.
Limonlu su için: Limon ağız kokusunun giderilmesinde etkili bir yiyecektir.
Diş ipi ve ağız gargarası kullanın: Ağız bakımında sadece diş fırçası ile de kalınmaması gerekir. Diş ipi ve ağız gargarası kullanarak ağız kokusu oluşumunun tamamen önüne geçilebilir.
Asitli içeceklerden uzak durun: Şekerli yiyecekler ve asitli içeceklerin tüketimini azaltın.
Ağzınızı arada çalkalayın: Ağız kuruluğu, dişlerde temizleyici etkisi olan tükürük miktarının azalmasına neden olduğundan; gün içinde ağız, suyla çalkalanabilir.
Nane ve maydanoz yiyin: Sahurda baharatlı yemekler; soğan, sarımsak gibi koku yapma olasılığı yüksek besinler yerine, maydanoz, nane gibi hem ağız hem de mideyi ferahlatacak besinler tercih edin.

Ağız Kokusunda Son Nokta! 

Çünkü dünyada milyonlarca insan diş eti hastalıkları ve mide sorunları nedeniyle ağız kokusu problemi yaşıyor. Ve hatta bu nedenle boşanan çiftlerin sayısı da hiç mi hiç az değil..

Tahmin bile edemeyeceğiniz kadar kolay aşağıdaki ipuçları ile bu sorununuzu tarihe gömmek mümkün..

* Ağız içindeki bakterilerle savaşan bir baharat olan tarçını kullanın,
* Basit şeker tüketimini en aza indirin çünkü şeker  diş çürümesine neden olmakta,
* Kötü kokunun nedeni olan ağız kuruluğunu engellemek için bol miktarda su için,
* Ağızda yemek parçası kalma olasılığına karşı lokmalarınızı iyice çiğneyin,
* Diş ipi kullanımına özen gösterin,
* Sigara alışkanlığınızdan vazgeçin. Sigara hem ağız kuruluğuna neden olmakta hem de diş eti hastalıklarına zemin oluşturmakta,
* Dişlerle birlikte dilinizi en az günde iki defa fırçalayın,
*Nane yaprağı çiğneyin. Nane nefes kalitesini olumlu yönde etkilemekte,
* Florlu macun, jel ve gargara kullanın,
* Bileşiminde alkol bulunan ağız bakım ürünlerini kullanmayın,
* En az yılda bir kere dişlerinizi temizletin.
Alınacak bu önlemlerin dışında, hem kokuyu hem çürümeyi engelleyen besinler de var.
*Peynir: Ağzın PH dengesini ayarlamaya yardımcıdır. Çürüklere karşı koruma sağlar ve şekerin dişeri çürütme etkisini giderme açısından oldukça önemlidir.
*Kivi: C vitamini eksikliği diş etlerini hassaslaştırabiliyor. Kizi C vitamini eksikliğini gidermede önemli bir meyvedir.
*Yeşil çay: Yeşil çayda bulunan katesin maddesi ağız kokusuna neden olan bakterileri ağızdan uzaklaştırmaya yardımcı oluyor.
*Kereviz: Ekstra çiğnemeyi gerektiren yiyecek olmasından dolayı daha fazla tükürük salgılanmasını sağlar.
*Yoğurt: Kalsiyum açısından oldukça zengin olan yoğurt periodontal rahatsızlıktan dolayı oluşan sallantılı ve gevşek dişleri iyileştirmede etkilidir.
* Maydanoz: Ağız kokusuna neden olan yiyeceklerden sonra çiğnenmesi tavsiye edilen maydanoz ağızda hoş bir koku bırakmaktadır.
* Kuruyemişler: İçerisindeki doğal yağlar diş minesinin güçlenmesine yardımcı olarak çürümelere karşı dayanıklılığı arttırır.
* Elma: Kabuğuyla yenilmesi dişlerin kuvvetlenmesini sağlar ve içerisinde bulunan maddelerle dişleri temizler.
* Çilek: Çileğin içerisinde bulunan asitler diş diplerinde oluşan taşları eritir ve diş taşlarının oluşumunu engeller.  Aynı zamanda çilek dişleri beyazlatmada kullanılır; diş fırçanızı bir çileğin içine batırıp dişlerinizi fırçalamanız yeterlidir.
* Balık: İçeriğindeki fosfor diş etlerinin sertleşmesini sağlar. Sağlıklı dişler için haftada bir balık tüketilmesi oldukça faydalıdır.

Kaynak :Sabahsağlık

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here